FAQ
Hvordan bestiller jeg næste størrelse?
Du logger ind på din profil. Klikker på 'Ændre Abonnement', vælger den nye størrelse og så får vi besked om at vi skal klargøre næste pakke til dig og sende afsted. Derefter modtager du en mail om yderligere oplysninger ift. Modtagelse af pakken og hvad du skal gøre for at levere det gamle tøj tilbage.
Hvordan returnerer jeg tøjet?
Når du har ændret størrelse inde på din profil, så sender vi den nye pakke til dig, hvori vi vedlægger en forsendelsespose samt returlabel i pakken til dig. Det betyder, at du kan åbne pakken med det nye tøj, lægge det gamle tøj i returposen, og sende den tilbage til os.
Hvordan annullerer jeg mit medlemsskab?
Du opsiger dit medlemsskab ved at sende en mail til os på info@cheeme.dk med besked om at du ønsker at opsige dit medlemsskab. Opsigelsen skal ske senest ved udgangen af den indeværende abonnementsperiode. Efter udløbet af den indeværende abonnementsperiode har du 5 hverdage til at returnere tøjet til os.
Hvilke leveringsmuligheder har jeg?
Vi har to leveringsudbydere. Vores primære udbyder er Budbee, de tilpasser afleveringen af pakken til jer, og man kan konstant følge med i hvor langt leveringen er i deres app. Budbee leverer desværre ikke i hele landet endnu, så derfor vil vi i nogle tilfælde også anvende GLS til udlevering af pakkerne.
Hvilken størrelse er tøjet fra Cheeme?
Vi tilbyder lige nu pakker i 3 forskellige størrelser: 56, 62 og 68. Det er de tre grupper hvor baby vokser hurtigst, og derfor ved vi at behovet er størst i denne aldersgruppe. Vores forventning er dog løbende at udvide størrelserne, så vi indenfor kort tid også kan tilbyde str. 74 og 80 til vores medlemmer.
Kan jeg leje individuelle stykker tøj?
Lad os være ærlige. Babytøj er dyrt. Det er tilfældet ikke kun for jer som forældre, men også for os som virksomhed. Derfor kan vi endnu ikke tilbyde muligheden for at leje specifikke stykker tøj. Vores drøm og vision med Cheeme er at vi på et tidspunkt kommer derhen hvor man kan tilpasse sin pakke mere eller mindre efter sine individuelle behov. Men som iværksættere er det en rejse at komme dertil, derfor har vi startet med at designe nogle fantastiske pakkeløsninger med fokus på en afbalanceret farvesammensætning og stadig med lidt kant.
Tilbyder i muligheder for gavekort?
Vi tilbyder desværre ikke gavekort på nuværende tidspunkt.
Hvordan bliver jeg medlem?
Du tilmelder dig ved at trykke på 'Bliv Medlem'. Herefter vælger du den størrelse du ønsker at bestille til din baby, og derefter kommer du til siden med overblik over indholdet i vores pakker. Her bestiller du en pakke og bliver samtidigt tilmeldt som medlem.
Hvordan opsiger jeg mit medlemskab?
Inde på din profil kan du opsige dit medlemskab, og du har herefter indtil 5 dage efter dit medlemskab er opsagt til at sende tøjet retur.
Hvordan betaler jeg?
Når du oprettes som medlem af Cheeme familien, så vil du automatisk blive opkrævet betaling med kreditkort og betaler månedsvis forud for dit medlemskab.
Hvad hvis der sker en “ulykke” med tøjet?
Alle kender nok scenariet, hvor deres barn vitterligt har fået lort til halsen. Børn er nogle fantastiske skabninger, men nogle gange, så er uheldet ude og der kan komme pletter eller huller i tøjet. Skidt pyt, børn skal være børn. Vores forsikring dækker eventuelle uforudsete skader af tøjet på baggrund af almen brug. Derfor skal du ikke være bekymret for om din lille ny laver uheld i tøjet, selvom vi selvfølgelig alle håber på at dette undgås mest muligt.
Hvordan anbefaler I at man vasker tøjet?
Vi har udarbejdet en lang og udførlig guide med vaskeanbefaling, som vi synes du skal tage et kig på. Der er en masse gode råd og forklaringer på hvordan tøjet bør vaskes i forskellige situationer. Vores generelle anbefaling er dog, at vaske tøjet så skånsomt som muligt, da det forlænger tøjets levetid og dermed potentielt set kan give glæde til endnu flere familier.
Må man fjerne mærker og etiketter fra tøjet?
En del af vores kvalitetsstempel er, at vi kan vise hvorfra vores produkter stammer og hvilke brands vi arbejder sammen med. Derfor er det vigtigt at mærker og etiketter bliver siddende i tøjet. Vores bokse indeholder kun nøje udvalgt tøj, hvor der er tænkt på komforten, og derfor bør der ingen problemer være med mærker og etiketter fra tøjet. Hvis du finder et stykke tøj hvor du mener dette ikke er tilfældet, så tøv ikke med at skrive til os, så er vi opmærksomme på det og kan reagere på udfordringen og finde en løsning for dig.
Hvornår skal jeg returnere tøjet hvis jeg opsiger mit medlemsskab?
Efter udløb eller opsigelse af dit medlemsskab har du 5 hverdage fra indeværende abonnementsperiode udløber til at returnere tøjet.
Hvornår bør jeg bestille næste størrelse?
Vi anbefaler at man bestiller næste størrelse, når man forventer at der skal skiftes til en større størrelse en uges tid efter.
Er tøjet brugt?
Cirkularitet handler om at genbruge og dele ressourcer med hinanden, så de bliver udnyttet bedst muligt. Derfor vil tøjet være brugt af andre familier inden det kommer frem til jer. Vi har høje krav til kvaliteten på tøjet, da vi ved at det er den eneste måde at gøre vores medlemmer tilfredse. Derfor er det gode ved vores medlemskab, at man sikrer sig at det genbrugstøj man modtager også har en høj kvalitet.
Er det økologisk?
Alt det tøj vi arbejder med hos Cheeme er selvfølgelig 100% økologisk produceret og GOTS certificeret. Vores fantastiske brands har høje standarder indenfor de materialer og samarbejdspartnere de anvender, og mest muligt af produktionen er centreret i europæiske produktionsfaciliteter.
Hvad er minimumstid som medlem?
Der er ingen bindingsperiode. Medlemsskabet kan til enhver tid opsiges til udgangen af den indeværende abonnementsperiode, dvs. den løbende måned, som der er betalt for.